Körülbelül egy éve írtunk először a mobil viewability-ről. Az azóta szerzett tapasztalataink és az iparági történések fényében éreztük szükségesnek ismét alaposan körbejárni a témát.

Elolvasom >
Videó forradalom a reklámozásban – mobilon is

Ha eddig minden évre ráhúzhattuk a “mobil éve” kifejezést, akkor az ideit minden bizonnyal a mobil videó évének kellene titulálni. Lássuk miért is.

Elolvasom >
Mobil programmatic IV.

Elérkeztem cikksorozatom végére, legalább is most ezt gondolom, de majd próbálom úgy abbahagyni, mint a sorozatokat. Ha úgy alakul, lehessen folytatni.

Elolvasom >
A hatékony videó reklám – beszámoló a londoni Video Conference-ről

Elmondhatom magamról, hogy olyan szerencsés helyzetben vagyok, hogy idén nemcsak számtalan hazai, de több külföldi konferencián is részt vehettem. Ezek közül a legutóbbi volt az elmúlt évek talán a legprofibb, a leglátványosabb és leginformatívabb eseménye.

Elolvasom >
Esettanulmány egy mobilhirdetés születéséről: Batman v Superman kampány

Hálásak vagyunk, hogy folyamatosan izgalmasabbnál izgalmasabb projektekben vehetünk részt, ezzel egyidejűleg viszont gyakran ki sem látszunk a kreatívok és megrendelők alól, így eddig nem volt időnk, hogy hosszabban, akár egy esettanulmány formájában is bemutassuk egy-egy munkánkat.

Elolvasom >
Az ördög a részletekben rejlik – tipikus mobilhirdetési hibák

Időbe telik elsajátítani a mobilhirdetési szakma fortélyait, ezért segítségként összegyűjtöttük, melyek a tipikus mobilhirdetési hibák, amiket erősen ajánlott elkerülni.

Elolvasom >
Mobil programmatic III.

Az egész cikksorozat írásába azért vágtam bele (elárulhatom, nem terveztem ilyen hosszúra, de annyi minden merült fel menet közben), mert az elmúlt években azt hittem, hogy mindenki nagyjából ugyanazt az utat járja be, ugyanúgy fejlődik, ugyanazokkal a szereplőkkel dolgozik, ugyanazokat a termékeket, megoldásokat kínálja. Aztán lassan rá kellett döbbennem, ez egyáltalán nincs így, sőt az igazi tapasztalás az volt, amikor a különböző cégek legelborultabb elképzeléseivel, ajánlataival kellett találkoznunk. Ezeket az olykor érdekes, olykor megdöbbentő tapasztalatokat, és az ezekből kifejlődött gondolatokat veszem sorba, azt a nemes célt tűzve magam elé, hogy aki ezt elolvassa, annak spórolok némi tanulópénzt – vagy pofára esést, ízlés kérdése – és időt.

Elolvasom >
Dmexco beszámoló

Az ősz a médiapiacon egyet jelent a konferenciaszezon kezdetével, magyar- és nemzetközi rendezvények sora indul ilyenkor. Mind egy-egy nyitott fórum, ami kitűnő új partnerek megkeresésére, a meglévő partnerekkel való kapcsolat ápolására, és új megoldások kiaknázására. Idén harmadik alkalommal volt szerencsém részt venni a Köln szívében megrendezésre kerülő Dmexco konferencián. Beszámoló.

Elolvasom >
Mobil programmatic II.

A múltkori programmatic gondolatsorozatban inkább optimistán, több lépés távolságból vizsgáltam, miért jelent forradalmi változást alapvető platformunkat lecserélése programmatic csatornára. Ezúttal – megint csak a teljesség igénye nélkül – megnézem, milyen hátrányokat rejt a dolog, azaz jöjjön a feketeleves, mert bőven akadnak még hiányosságok ezen a reményteli területen.

Elolvasom >
Mobil programmatic I.

Rengeteg anyag, prezentáció, beszélgetés, javaslat és ki tudja mi született már programmatic témában, de mobilhirdetési oldalról még senki sem mert igazán belemenni, aminek valószínűleg az az oka, hogy a mobilt általános bizonytalanság övezi a marketingkommunikációs piacon vagy egyszerűen csak úgy tekintenek rá mint a desktopra, és azt feltételezik, hogy a mobil pont ugyanúgy működik.

Elolvasom >
Lovas Tamás az új client service directorunk

Az idei év több szempontból is izgalmas volt. Számos komoly kampány került ki a kezünk közül, házibuliztunk, emellett sok új kollégával bővült a Madhouse csapata. Az intenzív létszámnövekedés részeként client service directorral egészült ki a cég struktúrája. Az új pozíciót 2016. június 1-jétől Lovas Tamás tölti be, aki egyenesen Dubai-ból, az ottani MEC digital account manageri székéből érkezett a Madhouse hazai irodájába.

Elolvasom >
HTML5 – új korszak a mobil banner készítésben

Az elmúlt másfél évben másról sem lehetett hallani az online hirdetési világban kreatív szempontból, csak a HTML5-ről. A flash „halála” egy egész lavinát indított el, és ma már mindenki HTML5-tel szeretne megjelenni akár web-, akár mobilbannerről van szó. A mobilhirdetések világában nem számított újdonságnak, a flash alacsony, majd végül megszűnő támogatásának köszönhetően a mobilokon évek óta minden animáció HTML5-ben íródik.

Elolvasom >
A jó mobilhirdetés ismérve, hogy tájékoztat

Mobillal kel és fekszik a XXI. századi ember, ott van a zsebében, ágyában, ebéd közben, de még a wc-ben is. A legszemélyesebb tárgy, amihez akár érzelmileg is kötődhet a tulajdonosa. Magyarországon 3,7 millió ember használja netezésre a telefonját, és ebből 2,9 millióan rendszeresen találkoznak mobilreklámmal készülékükön. Egyértelműen hatalmas potenciállal rendelkezik ez a felület, ezért az eNET-Madhouse közös kutatásában feltérképeztük, hogyan érzékelik a felhasználók a mobilreklámokat, illetve szerintük milyen a jó mobilhirdetés.

Elolvasom >
A mobilhirdetés mérési lehetőségei

A mobil egy nagyon személyes eszköz, mely szinte életünk minden pontján velünk van. Sokan ébredés után első mozdulattal a mobilunkhoz nyúlunk, majd az egész napunkat végigkíséri.

Elolvasom >
Hosszú kihagyás után folytatódott a Madhouse házibuli

Három év telt el az első fergeteges Madhouse házibuli óta, ezért úgy gondoltuk, épp itt az ideje folytatni a hagyományt, és egy laza (ügyfél)parti keretében újra összejönni veletek.

Elolvasom >
A mobile viewability jelentősége

Az elmúlt év egyik legvitatottabb kérdése a viewability, azaz a hirdetések láthatósága volt. Hogy miért? Mert a viewability mérés kialakításával és a standardok meghatározásával csontvázak kezdtek hullani a szekrényből: kiderült, átlagosan a hirdetések fele nem látható, vagyis a bannerek egy jelentős része soha nem jelenik meg kiszolgálás közben (élő) emberek előtt.

Elolvasom >
Mobilhirdetés és a tökéletes (mobil) „impression”

Teljesen lefordítva még jobban hangzik: „perfect impression”. Már egy ideje ezen gondolkodom, hogy létezik-e ilyen, de ez a cikk adta meg a végső lökést, hogy bele kéne menni, és megnézni, hogy mobilon létezik-e tökéletes megjelenés, ha igen, mi lenne az, mitől függ, hogy néz ki, stb..

Elolvasom >
Mobil rich media

Weben szinte már mindennaposak a sokszor idegesítő, ámde látványos, érdekes és játékos, a megfelelő célcsoport elérésével egybeköve kifejezetten hatékony rich media hirdetések.

Elolvasom >
Mobil retina banner

Sokszor furcsán néznek ránk a mobil kreatív készítői, amikor a specifikációban olyan kéréseket látnak, hogy 600x500px vagy 640x100px méretű bannert kell elkészíteniük. Majd jön a szokásos kérdés: egy ilyen kis felületen ekkora méretek? Az egész kijelzőt el fogja takarni?

Elolvasom >
Madhouse infografika

Végre idén is megjelent legújabb infografikánk a magyar mobilhirdetési piacról.

Elolvasom >
Amerikából jöttem – IAB Mobile Marketplace 2015

Idén, március végén lehetőségem nyílt New York-ba utazni, ahol az egyik talán legelitebb mobilhirdetéshez kapcsolódó konferencián vehettem részt.

Elolvasom >
Madhouse.hu megújulása

A tavalyi új helyzet után egyből felmerült, hogy a változást egy új weboldalban is szeretnénk megmutatni.

Elolvasom >
Mivel töltjük az időnket? Változások a médiafogyasztásban

Csemegézés az AdRection kutatási jelentésből.

Elolvasom >
Helyfüggő hirdetések

Néhány évvel ezelőtt egy helyfüggő tartalmak szolgáltatásával próbálkozó orosz cégbe botlottunk.

Elolvasom >
Mobil a mixben

Ahhoz, hogy a mobil marketing mixben betöltött szerepét megértsük, mindenekelőtt meg kell értenünk a mobilos tartalomfogyasztás sajátosságait.

Elolvasom >
Landing page a mobilon

A landing page (magyarul az érkeztetési oldal, fogadó oldal, céloldal elnevezések terjedtek el) az a hely, ahova a különböző keresésekből, linkekből, bannerekből, nyomtatott hirdetésekben megadott QR kódokból stb., érkeznek a látogatók.

Elolvasom >
Pillanatkép – A mobilhirdetés helyzete Európában

2015 februárjában adta közre az IAB Europe az európai mobilhirdetési-piac jelenlegi helyzetét bemutató European Agency Snapshot jelentést.

Elolvasom >
Mobilhirdetési helyzetjelentés

Minden évben nagyjából november elejétől a következő február közepéig tart az a „jóslási időszak”, amikor szinte minden szakértő, elemző közzéteszi a maga prognózisát a következő évben várható trendekről.

Elolvasom >
Írogatunk

Már régóta készültünk rá. Most vettünk egy nagy levegőt, és belevágunk.

Elolvasom >
SmartAd + Madhouse: Új lendület a mobilhirdetési-piacon

A nemzetközi mobilhirdetési-hálózat szervezésére márciusban alapított SmartAdNetwork Kft. (SmartAd) megállapodást írt alá a Madhouse mobil adnetwork üzemeltetőjével.

Elolvasom >
A Madhouse második infografikája is elkészült

Elkészült a Madhouse második infografikája a hazai mobilhirdetési-piacról.

Elolvasom >
Először nálunk futott full video hirdetés mobilon

Először nálunk futott full video hirdetés mobilon, a Mango számára készült a megjelenés.

Elolvasom >
Madhouse házibuli

Egy nem mindennapi ügyfélparti szervezésére adtuk a fejünket.

Elolvasom >